לחוויית גלישה אופטימלית באתר זה אנו ממליצים לגלוש דרך אחד הדפדפנים הבאים- Edge, Chrome, Safari, Firefox

העגלה שלך

אימוני משקולות לילדים? ברור שיש כזה דבר!

פורסם ע"י Daniel Zrihen בתאריך
אימוני משקולות לילדים? ברור שיש כזה דבר!
במהלך הסגרים הראשונים בתקופת הקורונה, ישראלים רבים אימצו לעצמם שגרת אימונים בבית. בעודם מתאמנים, צפו בהם הילדים בהשתוממות והתעורר בהם רצון עז להצטרף אליהם. מאחר שראו את הוריהם מתאמנים גם עם משקולות, ביקשו להתנסות בהן ולבצע לצד הקפיצות עם הדגלית גם אימוני כוח. לצד ההורים שבירכו על כך, היו הורים שחששו מאד להפקיד בידי הילדים משקולות ("אימון כוח מסוכן ולא בריא לילדים, רק אירובי!"). אז האם באמת יש סיבה לחשוש?

עד לא מזמן, הורים ומאמנים נמנעו מלאמן את הילדים בתרגילים המסווגים כ"תרגילי כוח". וכך, הפעילות הגופנית של הילדים נשענה אך ורק על ריצות והליכות, משחקי כדור, אימוני אירובי מבוססי ריקוד וכן הלאה. וכיום? רבים מבינים כי גם ילדים יכולים לבצע תרגילי כוח עם משקולות לילדים, כל עוד הם מותאמים אליהם – בסוגם, אורכם ובכובד המשקולת.



אימוני משקולות לילדים – רגישותכם היא שם המשחק

תקופת הילדות נמשכת מגיל 3 ועד 12. ומדוע אנחנו מציינים זאת? משום שאימון משקולות לילד בן 12 יהיה בהכרח שונה מאימון לילד בגיל 6. האימון חייב להיות מותאם לבשלות הרגשית, ההתפתחות הפיסית ורמת הפעילות של הילד. האימון יכול להתבצע כמובן במסגרת מקצועית, אך גם בבית על בסיס הדברים הבאים:

  • אירובי בשילוב עם כוח – רצוי וכדאי לשלב את ה"כוח" ב"אירובי". כלומר, לאמן את הילדים באימון אירובי "ידידותי" לילדים ולשזור בתוכו אלמנטים של כוח. לדוגמא: ריקוד זומבה עם משקולות יד, תופסת עם משקולות וכיוצא בזה.
  • אימונים מוקלטים ב- YOUTUBE – עם הקלדת הביטוי "אימוני משקולת לילדים" בשורת החיפוש ביוטיוב, יופיעו בפניכם המון (!) סרטוני אימון-הדרכה מקצועיים ששותפו על ידי מאמנים מוסמכים. כדאי לבסס את האימונים לפיהם, ופחות על גישת "אימון אינטואיטיבי" שלכם, ההורים.

אימוני משקולות לילדים – הדגשים החשובים

ילדיכם לא יכולים לחכות להרים משקולת ולהתאמן באמצעותה? רגע לפני, חשוב שתטפחו מודעות ל-3 הדגשים הבאים:

  • השגחה של מבוגר – ילדים מטבעם סקרניים וידועים בחיבתם לבדוק גבולות. כמובן שאלו מבורכים, אך לא כשמעורבות בעסק משקולות. ולאן אנחנו חותרים? חשוב מאד שעל אימוני הכוח של הילדים ישגיח מבוגר. יש להבטיח כי הילדים לא "משתעשעים" עם המשקולות, אלא מתאמנים באמצעותן.
  • משקל מותאם לנתונים הפיסיים – קשה מאד לקבוע מהו משקל המשקולות המומלץ לילדים מסיבה פשוטה: ילדים נבדלים זה מזה בנתוניהם הפיסיים – גובה ומשקל. ולכן, יש להתחיל עם משקלים נמוכים ולעלות בהדרגה בהתאם לצורך. שימו לב כי נדרש מכם להיות קשובים לתחושותיו של הילד ("כבד לי", "קל לי מדי"), ובהתאם לקבל החלטה.
  • סטים קצרים – הדבר האחרון שרוצים להשיג הוא שחיקה, כאבים או פציעות חלילה בקרב ילדים. ולכן, בכדי להבטיח אימון בטוח ומיטיב עם משקולות לילדים, יש להקפיד על סטים קצרים ההולמים את גיל, משקל הגוף והיכולות של הילד.

אז מי אמר שרק ההורים יכולים להתאמן בבית? אנחנו ב-FITBANDER מזמינים אתכם להתרשם ממגוון אביזרי הכושר המוצעים אצלנו, חלקם עשויים להתאים לילדים ונערים. למידע נוסף, התקשרו כעת – 050-870-7099

← לפוסט הקודם פוסט הבא →