לחוויית גלישה אופטימלית באתר זה אנו ממליצים לגלוש דרך אחד הדפדפנים הבאים- Edge, Chrome, Safari, Firefox

העגלה שלך

נגיש ונוח: אימוני מתח מומלצים לשיפור הכושר הגופני

פורסם ע"י Daniel Zrihen בתאריך
נגיש ונוח: אימוני מתח מומלצים לשיפור הכושר הגופני

אנו נפגשים עמם בחדר הכושר, בחוף הים או בגינות השעשועים, אך האם באמת אנחנו יודעים כיצד לנצל אותם כראוי לטובת אימון איכותי ומניב תוצאות? אחת ולתמיד - איך נכון לשלב אימונים עם מוט מתח

אחד ממתקני הספורט השכיחים ביותר בענף הכושר היה ונותר מכשיר המתח הקלאסי. אנו נתקלים בו למעשה כמעט בכל מרחב בו כף רגלנו דורכת, בין אם מדובר בסטודיו או חדר הכושר, חופי הים, פארקים וגינות שעשועים, ואפילו בבית (במידה והחלטנו לפנק את עצמנו ולתלות מכשיר מתח במרפסת, בחצר או על גבי משקוף הדלת).

אבל האם פעם שאלתם את עצמכם, אם באמת אתם יודעים כיצד לנצל את מכשיר המתח כראוי? ובכן, זוהי הזדמנות מצוינת לספר לכם על קיומם של מגוון תרגילים רחב העובדים על קבוצות שרירים שונות, אותם ניתן לבצע באמצעות מכשיר המתח ''התמים'' לכאורה. זו גם הסיבה שמצאנו לנכון לעשות עבורכם סדר, ולהסביר לכם פעם אחת ולתמיד – איך נכון לשלב אימונים עם מוט מתח?

שילוב מוט מתח באימונים 

נפתח בהקדמה קצרה. אימוני מתח נכללים תחת קטגוריית אימוני משקל גוף, בהם נעזרים המתאמנים פשוטו כמשמעו, במשקל גופם לטובת חיזוק השרירים. במילים אחרות, לעומת תרגילי כוח המתבצעים בעזרת אביזרי התנגדות (משקולות, קטלבלס ועוד), הרי שאימונים המשולבים עם מוט מתח אינם מצריכים שום אביזר נוסף, ומשכך הינם נוחים ונגישים יותר. 

עבור מתאמנים הנמצאים בתחילת דרכם או כאלו אשר אינם חזקים דיו ולא מצליחים לבצע חלק מתרגילי הכוח השונים על גבי מוט מתח, יכולים להיעזר בגומיית התנגדות מבד שתאפשר לבצע כמעט כל אחד מהתרגילים בצורה נוחה יותר ובמאמץ מופחת לעומת הגרסה הרגילה ונטולת הגומייה.

פרט חשוב נוסף אליו יש לשים דגש בתרגילים עם מוט מתח, הוא מנח אחיזת כף היד. האחיזה המוכרת והשכיחה ביותר היא אחיזת ''עילית'' (פרונציה) בה גב כף היד פונה אל המתאמן. ביצוע מתח באחיזה שכזו יפעל את קבוצות השרירים הגדולות בפלג הגוף העליון, כמו שרירי הגב והחזה הגדול. אחיזה נוספת היא אחיזה ''תחתית'' (סופינציה) בה כף היד הינה בצורת מרק (מלשון SOUP) ופונה אל המתאמן. אחיזה זו ממקדת את הכיווץ בשריר הקדמי של הזרוע הדו ראשי, וכן מסייעת להשיג כיווץ איכותי יותר בשרירי השכמה והטרפז. קיימת אחיזה שלישית ''משולבת'', כאשר יד אחת נמצאת במנח של פרונציה והשנייה בסופינציה. ההמלצה היא לנסות ולשלב את כל שלוש האחיזות באותו אימון, על מנת לזכות לערך מקסימלי ועבודה איכותית. למתקדמים שביניכם – נסו לבצע עלייה על מוט המתח בעזרת יד אחת בלבד או לבצע עליות כוח (Muscle up)- שניהם תרגילים ברמת קושי גבוהה המצריכים מיומנות וטכניקה טובה מאוד.

גם שרירי הבטן יכולים לעבוד שעות נוספות באמצעות מכשירי המתח. כך למשל תוכלו לבצע הרמות רגלים במגוון מנחים מאתגרים (שיטוט קצר ביוטיוב יעזור לכם להבין מהם התרגילים המתאימים לכם).

שיהיה לכם אימון נעים ובהצלחה !

← לפוסט הקודם פוסט הבא →