לחוויית גלישה אופטימלית באתר זה אנו ממליצים לגלוש דרך אחד הדפדפנים הבאים- Edge, Chrome, Safari, Firefox

העגלה שלך

קדימה לעבודה! תרגילים מומלצים על ספת כושר

פורסם ע"י Daniel Zrihen בתאריך
קדימה לעבודה! תרגילים מומלצים על ספת כושר

שרירי החזה, הזרועות או אולי דווקא עבודה על פלג הגוף התחתון? הכנו לכם מספר תרגילים מומלצים על ספת כושר לשדרוג האימון שלכם. תבלו 

ספת כושר נחשבת שלא בכדי לאחד האביזרים השכיחים באולמות הסטודיו וחדרי הכושר השונים. היא מאפשרת לנו לבצע מגוון רחב של תרגילי כוח עם משקולות או אביזרי התנגדות אחרים, תוך חיזוק וחיטוב קבוצות שרירים שונות בגופנו. ולנו בפיטבנדר יש ספת כושר מתקפלת סופר נוחה לאחסון שתתאים לכם בול לבית.

על אף היותה מצרך בסיסי כאמור בכל חדר כושר או מכון אימונים אשר מכבד את עצמו, לעיתים חלק מהמתאמנים אינם יודעים כיצד להפיק מספת הכושר את המקסימום. כפועל יוצא מכך, אלו מבצעים על גבי הספה מספר מצומצם של תרגילים, או לחילופין מדלגים על השימוש בה מחשש שלא יבצעו תרגיל כלשהו בצורה נכונה. 

במטרה להעניק לכם תוכן בעל ערך מוסף וכזה שיאפשר לכם בפעם הבאה שתפגשו את ספת הכושר, להתאמן בצורה איכותית ומדויקת, הכנו לכם מספר תרגילים מומלצים על ספת כושר שחשוב לבצע על בסיס קבוע. אתם מוכנים!? בואו נצא לדרך.. 

תרגיל 1: לחיצת חזה בשכיבה כנגד משקולות או מוט 

תרגיל מוכר המכווץ את קבוצת שרירי החזה וכן את שרירי היד האחורית. מתבצע בליווי שתי משקולות יד, מוט או אביזרי התנגדות אחרים. מומלץ לבצע באימון 3-4 סטים של 10-15 חזרות בכל סט + זמן מנוחה ממוצע של דקה-דקה וחצי בין הסטים.

 

תרגיל 2: פרפר עם משקולות יד בשכיבה  

תרגיל איכותי לחיזוק וחיטוב שרירי החזה. מתבצע באמצעות אחיזה של שתי משקולות יד אשר יורדות לצדדים, כאשר הידיים נעולות וישרות לחלוטין, ללא ביצוע של כפיפה במרפק. מומלץ לבצע באימון 3-4 סטים של 10-15 חזרות בכל סט + זמן מנוחה ממוצע של דקה-דקה וחצי בין הסטים.

תרגיל 3: פשיטת מרפק בשכיבה כנגד משקולות או מוט 

תרגיל מצוין לחיזוק השריר התלת-ראשי (היד האחורית). מתבצע על ידי יישור הידיים בצורה אנכית לכיוון הקרקע (יש לבצע שחרור של המשקולות או המוט לצידי הראש ולאחר מכן לבצע פשיטה של המרפק עד למצב של יישור מלא). מומלץ לבצע באימון 3-4 סטים של 10-15 חזרות + זמן מנוחה ממוצע של דקה-דקה וחצי בין הסטים.

משקולות שכדאי לכם לבדוק:

תרגיל 4: כפיפות מרפקים בישיבה כנגד משקולות

תרגיל מוכר ואהוב על מרבית המתאמנים. מחזק ומחטב את שרירי הזרועות, תוך דגש על השריר הדו-ראשי. מתבצע כאשר ספת הכושר מופנית למנח ישיבה בזווית של 90 מעלות. התרגיל כולל הורדה של משקולות היד, כאשר המרפקים צמודים עד לגובה המותן, ולאחר מכן העלאה איטית ומבוקרת של הידיים על לזווית של 90 מעלות בחזרה. מומלץ לבצע באימון 3-4 סטים של 10-15 חזרות + זמן מנוחה ממוצע של דקה-דקה וחצי בין הסטים.

מאחלים לכם אימון נעים ופורה !

← לפוסט הקודם פוסט הבא →