לחוויית גלישה אופטימלית באתר זה אנו ממליצים לגלוש דרך אחד הדפדפנים הבאים- Edge, Chrome, Safari, Firefox

העגלה שלך

אז כמה פעמים בשבוע באמת כדאי להתאמן?

פורסם ע"י Daniel Zrihen בתאריך
אז כמה פעמים בשבוע באמת כדאי להתאמן?
השפעתה של הפעילות הגופנית על הבריאות הפיסית והמנטלית אדירה, ולכן ראוי שכל אחד – מקטן ועד גדול, ישלבה בשגרתו. באופן טבעי, השאלה המיידית שצצה לראש היא: "אבל כמה פעמים בשבוע כדאי לי להתאמן?". רופאי משפחה, מאמני כושר, יועצי תזונה ובעלי מקצועות נוספים מתחום הבריאות, ממליצים על תדירות שנעה בין 3-5 אימונים בשבוע. ועל מה אנחנו ב-FITBANDER ממליצים לכם?

אלו הפרמטרים שיקבעו את תדירות האימונים שלכם

עם חיפוש הביטוי: "כמה פעמים בשבוע כדאי להתאמן?", יוצגו בפניכם תוך שניה עשרות (!) תוצאות. אמנם תוכלו לאמץ את ההמלצות "היבשות", אך אנחנו מאמינים כי תוכנית אימונים הינה אישית ו"אינה ניתנת להעברה". ומהי כוונתנו? ההמלצות אליהן אתם נחשפים ניתנות לכלל האוכלוסייה, מבלי שהן מתחשבות בצרכים, העדפות, מטרות, הגבלות ואילוצים. אם תשאלו אותנו, מספר האימונים השבועי שלכם צריך להיקבע על פי הדברים הבאים:

  • נקודת הפתיחה שלכם (כלומר, היכולות הפיסיות שלכם)
  • גיל ומצב בריאותי
  • היעד אליו אתם שואפים להגיע

 


לצורך העניין, יכולים להיות מתאמנים החולקים נקודת פתיחה, גיל ומצב בריאותי, אך מטרותיהם שונות. בעוד מתאמן אחד רוצה רק "להניע את הגוף", השני רוצה לשרוף שומן ולהעלות מסת שריר. מכאן, שלכל אחד מהם תתאים בהכרח תוכנית אימונים שונה המוגדרת על ידי רמת הקושי, סוגי האימונים, מספר האימונים השבועי ואורכו של כל אימון.

"זה נכון שלא כדאי להתאמן שבעה ימים בשבוע?"

ישנם שני סוגים של אימונים: אירובי וכוח. בעוד אימוני אירובי ניתן (ומומלץ!) לבצע על בסיס יומי (גם אם מדובר "רק" על 30 דקות של הליכה), את אימוני הכוח כדאי דווקא לרווח. בכל אימון כוח מתבצע הרס של השרירים, כאשר בנייתם מחדש מותנית במנוחה. מתאמן שלא יעניק לגופו ושריריו מנוחה יסבול מכאבים, פציעות והשאיפות להגדלת מסת השריר יישארו כשאיפות בלבד.

בשורה התחתונה: הנעת הגוף אפשרית ומומלצת בכל יום כל עוד האימון הוא אירובי (ריצה, הליכה, רכיבה על אופני כושר, זומבה, אימון דלגית, אימון מדרגות וכיוצא בזה). עם זאת, אימוני כוח מומלצים בתדירות נמוכה יותר – בין 3 ל-5 פעמים בשבוע.

אולי יעניין אתכם מיני סטפר לאימון אירובי מושלם

הקשיבו למאמן שלכם, אך הקשיבו קודם ל...

"המאמן שלי אמר, המאמן שלי יודע" – נשמע לכם מוכר? יתכן שכן. ואכן, מאמנים – אישיים או כאלו העובדים במכוני הכושר, חולקים אתכם את הידע והניסיון המקצועי שלהם, גם בכל הקשור לתדירות האימונים המומלצת לכם. אנחנו מעודדים אתכם לאמץ בחום את המלצותיהם, אך באותה הנשימה להקשיב למי שבאמת יודע מה טוב לכם: הגוף שלכם. גם אם "על הנייר" הומלץ לכם להתאמן X פעמים בשבוע ל-Y דקות, עליכם לטפח הקשבה לצורכי הגוף. חשים תשישות מנטלית או עייפות פיסית? אל תהססו "להוריד הילוך".

כמה פעמים בשבוע כדאי לכם להתאמן? אתם כבר יודעים! ועל איזה ציוד כושר לבסס את האימונים שלכם? תוכלו לדעת ממש בקרוב! לייעוץ מקצועי לפני רכישת האביזרים, התקשרו – 050-870-7099

← לפוסט הקודם פוסט הבא →