לחוויית גלישה אופטימלית באתר זה אנו ממליצים לגלוש דרך אחד הדפדפנים הבאים- Edge, Chrome, Safari, Firefox

העגלה שלך

דלגית, לא סתם משחק ילדים

פורסם ע"י Daniel Zrihen בתאריך
דלגית, לא סתם משחק ילדים

האם ידעתם שאף אימון של מתאגרף או שחקן כדורסל אינו שלם בלי קפיצה בדלגית. התרגיל הפשוט הזה מפתח סיבולת, מחזק את מערכת הלב וכלי הדם ומערכת הנשימה, מפתח יכולת הקואורדינציה, עוזר להיפטר ממאגרי שומן, מחזק את שרירי הרגליים ומחטב בטירוף.

דלגית, הדבר השימושי והמהנה הזה לא סתם משחק ילדים. מדובר במכשיר אימונים נייד וזול שעובד מצוין. קפיצה בדלגית היא אימון פשוט ביותר שזמין לכל אחד בכל מקום ובכל שעה. זוהי אחת השיטות הטובות ביותר, אם לא הטובה ביותר, להעלאת את רמת הכושר שלכם, כמעט ללא שום מגבלות.

איך לבחור נכון את הדלגית?

בבחירת דלגית, מדדו את אורכה. קחו את שתי הידיות בידיים ומתחו אותן בגובה החזה. הקצה התחתון של החבל צריך לגעת ברצפה. במקרה זה, אורכה של הדלגית יהיה אופטימלי לגובה שלכם, שהוא תנאי הכרחי לאימון איכותי ואפקטיבי. כיום בשוק קיימות דלגיות מקצועיות, שניתן להתאימן בקלות. בנוסף בעזרתן תוכלו למדוד את משך הזמן שקפצתם, את מספר הקפיצות ואת הקלוריות ששרפתם.

דגשים לאיך להתאמן נכון עם דלגית?

  • לפני שמתחילים לקפוץ בדלגית, הקפידו לעשות חימום.
  • אנו ממליצים לקפוץ בנעלי ספורט, כדי להפחית את העומס על המפרקים ולהפחית את הסיכון לפציעה. אפשר אפילו להניח מזרון כושר או מחצלת מתחת לרגליים כדי לעמעם את קול הקפיצה ולרחם על השכנים.
  • קפיצה בדלגית יכולה להיות מאוד מגוונת. התחילו מהבסיס - קפיצה רגילה על שתי רגליים. לאחר מכן עברו לקפיצה על כל רגל לסירוגין.
  • אופציה נוספת היא לסובב את החבל אחורה ולא קדימה. 
  • נסו לא לעבוד יתר על המידה, במיוחד בהתחלה. 
  • לצעירים המוכנים יותר למאמץ גופני, אנו ממליצים לעשות גם את הקפיצות הכפולות, בהן החבל עובר פעמיים מתחת לרגליים תוך כדי הקפיצה. 
  • למי שהצליח בתרגיל זה, אנו מציעים סוג אחר של קפיצה - עם הצלבה. כדי לעשות זאת, תחילה עליכם לבצע קפיצה פשוטה, ולאחר מכן מיד להצליב את הידיים ולקפוץ מעל לולאת החבל. קפיצה מסוג זה שימושית מאוד למי שמנסה להתחטב, מכיוון שכל קבוצות השרירים מעורבות ביישום שלה. 
  • תגוונו ותקפצו קדימה ואחורה ולא רק במקום.  
  • בנוסף עם דלגית אפשר לעשות תרגילי מתיחה. תשכבו על הגב והרימו רגל אחת למעלה. הצמידו את החבל לעקב ומשכו אליכם בעדינות. בצעו את התרגיל הזה תחילה עבור רגל אחת ולאחר מכן עבור הרגל השנייה. אפשרות נוספת – קחו דלגית והרימו את הידיים ברוחב הכתפיים. במצב זה, כוונו את זרועותיכם לצדדים, תוך הדמיה של חתירה.

כפי שראיתם, דלגית היא לא סתם משחק ילדים. תרכשו דלגית מקצועית באתר שלנו עוד היום ותאפשרו לזיכרון מתוק מהילדות שלכם להפוך לאביזר אימון יעיל ועכשווי.

← לפוסט הקודם פוסט הבא →