לחוויית גלישה אופטימלית באתר זה אנו ממליצים לגלוש דרך אחד הדפדפנים הבאים- Edge, Chrome, Safari, Firefox

העגלה שלך

גומיות או לא להיות: אביזר הכושר שישדרג את האימון שלכם

פורסם ע"י Daniel Zrihen בתאריך
גומיות או לא להיות: אביזר הכושר שישדרג את האימון שלכם

גומיות התנגדות עשויות לספק ערך מוסף לאימון שלכם. הן מותאמות לכל רמות המתאמנים, מאפשרות עבודה על כל קבוצות השרירים ועל הדרך מספקות אימון מהנה ושובר שגרה

עולם הכושר הולך ומתפתח ברחבי העולם בקצב מואץ. לאור העלייה הגוברת במודעות לאורח חיים בריא לצד החשיבות העליונה בקיום פעילות גופנית, ניכר כי גם תחום ציוד הכושר והאביזרים הנלווים אליו זוכה לתהודה מרשימה.

אם בעבר התבסס ענף הכושר ופיתוח הגוף בעיקר על משקולות יד ישנות ומלאות באבק, הרי שכיום ניתן לבחור בין שפע של ציוד ואביזרי כושר מתקדמים שמטרתם לשמש אותנו כחלק אינטגרלי מהאימון או הפעילות הספורטיבית. 

הפעם הרשו לנו להתמקד באחד האביזרים הפשוטים כביכול, אך היעילים ביותר לאימון גופני, שהינו מתאים כמעט לכל מתאמן באשר הוא, ללא כל קשר לרמת הכושר בה הוא מצוי. אנחנו מתכוונים כמובן לגומיות האימון שזוכות לעדנה מחודשת על ידי ספורטאים חובבים ומקצוענים כאחד. 

אז מה יש בגומיות ההתנגדות הללו שכל כך מושך את קהל המתאמנים? ובכן, סוד הקסם טמון למעשה ביכולת הגומייה ליצור עומס לא אחיד, שכן ככל שנמתח את הגומיה חזק יותר במסגרת תרגיל כלשהו, כך יגבר העומס עלינו. במילים אחרות, רמת הקושי של כל אחד מהתרגילים אותם ניתן לבצע בעזרת גומיות אימון, מהווה משתנה התלוי באופן ישיר בכושר הגופני ובמידת החוזק של המתאמן. 

ואם זה לא מספיק, עבודה עם גומיה מצריכה גם גיוס של שרירים מייצבים, והינה ייעודית עבור עבודת שיקום לאחר פציעה או התאוששות באמצעות עבודה עדינה ומדויקת על שרירים קטנים הזקוקים לחיזוק.

בדקו גם

אז במה לבחור? 

אחת הגומיות הנפוצות ביותר לטובת אימון הייתה ונותרה גומיית הלטקס המגיעה באורכים ובצבעים שונים, וכן לפי דרגות קושי הנקבעות על פי מידת החוזק שלה (נמדד לפי היכולת למתוח את הגומייה) המאפשרות העלאת עומס הדרגתית. 

ככלל, יש להבהיר כי מרבית ההבדלים בין גומיות האימון מצוי בתכלית שלהן. כך למשל, ישנן גומיות מתח שתפקידן לסייע בשיפור עליות מתח וחיזוק. כדאי להכיר למשל גם את גומיות ה''דויזר'' הנחשבות לעמידות ובעלות חלק פנימי מחוספס שנועד לסייע לאחיזה איכותית יותר (מומלצות על ידי פיזיותרפיסטים) או את גומיות ה''טיוב'' הבנויות בצורת צינור וכוללות שתי ידיות אחיזה, נתון המוסיף חוזק ויכולת לבצע מגוון רחב עוד יותר של תרגילים בדרגות קושי שונות.

קיימות גם ערכות אחרות המציעות סטים של גומיות התנגדות מצורות וחומרים שונים, שעשויות ''לסגור עבורכם את הפינה'' עבור כל סוג אימון.

אז מה למדנו? גומיות התנגדות הן מרכיב חשוב שיש בו בכדי להעצים את האימון ולהפוך אותו לאיכותי יותר. במיוחד עבור מי מכם שמאסו מעוד אימון שגרתי בחדר הכושר או בסטודיו, זו ההזדמנות שלכם לחשב מסלול מחדש וליהנות מאימון יצירתי ושובר שגרה.

תהנו!

← לפוסט הקודם פוסט הבא →