לחוויית גלישה אופטימלית באתר זה אנו ממליצים לגלוש דרך אחד הדפדפנים הבאים- Edge, Chrome, Safari, Firefox

העגלה שלך

אל תוותרו עליו: על חשיבותו של אימון הכוח

פורסם ע"י Daniel Zrihen בתאריך
אל תוותרו עליו: על חשיבותו של אימון הכוח

הגדלת מסת השרירים, ירידה במשקל, שיפור בתפקוד היומיומי ועד למראה עור מוצק יותר. מספר דגשים שיבהירו עד כמה חשוב לשלב אימוני כוח כחלק משגרת החיים

מכירים את הקלישאה המוכרת ''נפש בריאה בגוף בריא''? טוב, סביר להניח שאין מי שלא מכיר אותה. בהקבלה אל חלקת האלוהים הקטנה שלנו, ניכר שישראל הולכת ומתפתחת עקב בצד אגודל, כמדינה בעלת אוכלוסייה הולכת וגוברת של אזרחים המקפידים על שגרת אימונים סדירה, בין אם כספורטאים חובבים ובין אם כספורטאים תחרותיים. 

אחד מהאימונים השכיחים ביותר מקורם באימוני כוח המתבצעים בחדרי כושר, חדרי סטודיו או תחת כיפת השמיים (ים, גינות כושר, מתחמי ספורט חיצוניים ועוד) שתכליתם המרכזית הינה חיזוק מסת השרירים והשלד, ולעיתים גם חתירה לתהליך המכונה ''היפרתרופיה'', שמשמעותו הגדלת מסת השרירים לטובת מראה ''גדול'' ומרשים יותר. 

אלא שכאן לא מסתיימת חשיבותם של אימוני הכוח, שכן הוכח במחקרים רבים כי הם מספקים תועלות רבות, החל מחיזוק העצמות ומניעת הידלדלותן (אוסטאופורוזיס), סיוע בהפחתת שומן וירידה במשקל, שימור פעילות הלב ומערכת הדם, חיזוק מערכת החיסון, סיוע באיכות השינה והרשימה עוד ארוכה.

ואם לחזור לתחילת המאמר שלנו, לאימוני כוח השפעה ניכרת גם על נפש האדם, שכן הוכח כי הם מסייעים בשיפור הביטחון העצמי ודימוי הגוף, מקלים על תחושות לחץ וסטרס והינם פתרון גם להתמודדות עם מצבי חרדה או דיכאון.

לקטגוריות: מכשירים לאימוני כוח

אימוני כוח – איך זה מתבצע?

הרציונל העומד בבסיס אימוני הכוח הינו יצירת התנגדות שתפקידה להעלות את מסת השרירים בגוף. ההתנגדות עשויה להתממש באמצעות אימון במשקל גוף (לדוגמא: שכיבות סמיכה, עליות מתח, כפיפות בטן) או בעזרת עזרים או מכשירי כושר שונים המוסיפים משקל לתרגיל (לדוגמא: משקולות או מוטות).

על אף שמקובל לחשוב כי אימוני הכוח אינם תורמים לצד האירובי, הרי שדווקא ההפך הוא הנכון. ניתן להשיג תוצאות הכוללות שריפת קלוריות וסיוע לירידה במשקל גם בעזרת תרגילי כוח עצימים, שעשויים להקפיץ את הדופק שלכם, ועל הדרך לחזק את מערכת הלב והריאות. 

עוד מנפלאותיהם של אימוני כוח – הגדלה חלקית של מסת הגוף הרזה ביחס לרקמות השומן (למראה טוב והרגשה נפלאה) ועד לעור מוצק שהינו פועל יוצא של איבוד שומנים ובניית שרירים על חשבונם. בנוסף, בעזרת אימוני כוח מעידים רבים מהמתאמנים על שיפור בתפקוד היומיומי שלהם וביצוע מטלות שגרתיות באופן איכותי וללא כל הפרעה.

ראוי לציין כי אימוני כוח אינם רק מנת חלקם של מתאמנים צעירים, אלא גם של מתאמנים ''צעירים בנפשם'' המצויים גם בגיל השלישי. אימוני הכוח המתבצעים בצורה מבוקרת עשויים להיטיב עם בריאותם ולשפר ללא דופי את איכות חייהם.

מומלץ בטרם בחירה בסוג אימון כוח להתייעץ עם מאמן כושר מוסמך. יחד תוכלו לבנות תכנית אימוני כוח המותאמת לרמת הכושר שלכם ולהיווכח כיצד היא משפיעה עליכם אחת למספר שבועות. 

← לפוסט הקודם פוסט הבא →