לחוויית גלישה אופטימלית באתר זה אנו ממליצים לגלוש דרך אחד הדפדפנים הבאים- Edge, Chrome, Safari, Firefox

העגלה שלך

תרגילים עם מדרגה אירובית

פורסם ע"י Daniel Zrihen בתאריך
תרגילים עם מדרגה אירובית

אימון מדרגה הוא אימון קרדיו, המבוסס על תנועות כוריאוגרפיות פשוטות על פלטפורמה מיוחדת (מדרגה אירובית) שנולד בשנות ה - 80. מדובר באימון פופולרי מאוד בזכות פעילות גופנית יעילה ובטוחה, המתאימה למתחילים ולמתקדמים כאחד. ניתן להתאמן במדרגה אירובית בקבוצות בסטודיו לאימונים וגם לבד בבית. כדי לעשות זאת, מספיק לרכוש את המדרגה ולבחור את האימון המתאים ברשת.

אולם במידה ואינכם מעוניינים באימון מדרגה קלאסי, תמיד תוכלו להשתמש במכשיר הזה במגוון מאוד רחב של וארציות. בואו נעבור על כמה תרגילים שיתמקדו בקבוצות שרירים שונות ויגרמו ללב שלכם לפעום.

תרגילים עם מדרגה אירובית שכדאי לכם להכיר: 

סטפ אפ - Step-Up 

זהו תרגיל צעד אירובי בסיסי עם עצימות נמוכה, המפעיל שריר ארבע ראשי, שרירי הירך האחורי והעכוז. על מנת להקשות בתרגיל זה, תוסיפו משקולות ותנועו בקצב מהיר יותר.

סקוואט מצד לצד - Side-to-Side Squat  

תרגיל אידיאלי לפלג גוף תחתון, שמפעיל מספר קבוצות שרירים בו זמנית כולל רגליים, עכוז ושרירי הליבה. התנועה הצידית מעניקה כוח נוסף לירכיים הפנימיות והחיצוניות ומשפרת את הזריזות.

בורפי סטפ אפ - Burpee Step-Up

אם המטרה היא לשרוף שומן, תתמידו בבורפי. עליות בורפי הן גם אמצעי מצוין להגביר את הכושר. תנועת הקפיצה תבנה כוח שרירים וסיבולת גם בפלג הגוף העליון וגם בפלג הגוף התחתון.

בעיטה אחורית - Step-Up Kick Back

תרגיל דינמי, המשלב תנועת דחיפה ומשיכה של רגל שתשרוף קלוריות ותחטוב את פלג הגוף התחתון. התנועה של הארכת הרגל תשפר גם את יציבות שרירי הליבה ואת שיווי המשקל.

קפיצת פלאנק -Plank Jump-In 

תרגיל זה לא רק יגביר את היציבות והכוח שלכם, אלא גם ישפר את הסיבולת הקרדיווסקולרית. תרגיל זה נפוץ באימון היט, שכן תנועת הקפיצה שורפת קלוריות ושומרת על דופק.

מטפסי הרים -Mountain Climbers 

תרגיל מורכב ודינמי שיעלה את הדופק ויבנה סיבולת אירובית. תרגיל זה מתמקד בכמה קבוצות שרירים בו זמנית, מגביר את חילוף החומרים, מסייע להגביר את הזריזות, הגמישות והכושר האירובי.

דגשים לאימון נכון

  • הקפידו על תנוחת גוף נכונה בזמן ביצוע התרגילים. ברכיים כפופות מעט, גב ישר, בטן נמשכת פנימה, הכתפיים מתיישרות, המבט מופנה קדימה.
  • חשוב להניח את הרגל במלואה על המדרגה כך שהעקב לא יתלה באוויר.
  • תהיו סובלניים. בפעם הראשונה כנראה יהיה לכם קשה לחזור על התרגילים בלי להתבלבל, אך כבר אחרי מספר אימונים תרגישו הרבה יותר בטוחים.
  • תוכלו להקשות על אימון באמצעות משקולות לרגליים או לזרועות.
  • הקפידו על שתיית מים במהלך האימון.
אימון עם מדרגה אירובית הוא בהחלט לא אימון כושר משעמם, שתתייאשו ממנו אחרי כמה שבועות. האימון הינו אנרגטי, מהנה ופרודוקטיבי ועוזר לשפר בו זמנית את הגזרה, מצב הרוח והבריאות. תרכשו כבר היום מדרגה אירובית ותרקדו כל הדרך למטרות שלכם.

← לפוסט הקודם פוסט הבא →