לחוויית גלישה אופטימלית באתר זה אנו ממליצים לגלוש דרך אחד הדפדפנים הבאים- Edge, Chrome, Safari, Firefox

העגלה שלך

עבודה נכונה עם מתח מקבילים

פורסם ע"י Daniel Zrihen בתאריך
עבודה נכונה עם מתח מקבילים

יש הרבה אפשרויות לניהול אורח חיים בריא וביצוע פעילות גופנית. מתח מקבילים מהווה פתרון מצוין למי שמעדיף את הנוחות של אימון ביתי ולא מעוניין לבקר בחדר כושר. 

אז מה זה מתח מקבילים?

מתח מקבילים הינו מכשיר כושר המשתמש במשקל הגוף. הוא משלב את המוט האופקי, מוטות מקבילים וידיות פוש אפ מובנות. ניתן להרחיב את התכונות הבסיסיות האלו עם אלמנטים נוספים כגון הוספת כלוב משקולות או ספת כושר. הרבגוניות הזו, הגודל הקומפקטי והיכולת להשתמש במתח מקבילים בבית, הופכים אותו לכלי שימושי מאוד הן למתחילים והן למתאמנים ותיקים יותר.

כיצד להשתמש במתח מקבילים?

באמצעות מתח מקבילים ניתן לבצע מגוון רחב של תרגילים כגון: מתח, מקבילים, תרגילי בטן, שכיבות שמיכה ועוד. חשוב להתאים את הגובה של המתקן לעבודה נוחה ובטיחותית. ניתן לשלב בעבודה זוג גומיות התנגדות המתחברות למתקן המתח ומרחיבות את מגוון התרגילים.

חשוב להשתמש במתח מקבילים על משטח ישר, כדי להפחית את הסיכון לפציעה. טרם רכישת המתקן, תחליטו היכן תמקמו אותו ותוודאו שיש מספיק מקום לפעילות. המתקן קל לפרוק והרכבה, כך שתוכלו להעביר אותו ממקום למקום. 

האם המכשיר בטוח?

מדובר במתקן עמיד, יציב, והכי חשוב בטוח. השימוש במשקל הגוף באימון הוא הרבה יותר בטוח מאשר שימוש במוט משקולות למשל ואינכם צריכים לדאוג להפלת משקל בטעות על כף הרגל. רוב המתקנים עשויים ממתכת כבדה עם בסיסים רחבים ויציבים, כך שאין סיבה לדאוג.

אילו שרירים אפשר לאמן עם מתח מקבילים?

בעיקרון, מדובר בשרירי פלג הגוף העליון - גב, דלתא, דו-ראשי, תלת-ראשי, חזה, שרירי הליבה. לחלק מהדגמים יש אפשרויות נוספות, המאפשרות לאמן רגליים, או לעשות תרגילים נוספים לאימון פלג הגוף תחתון. 

בנוסף מתח מקבילים עוזרים לפתח את כוח האחיזה שחשוב מאוד בביצוע משימות יומיומיות, כגון נשיאת חפצים או הרמת דברים כבדים. 

אנשים רבים עשויים לראות במתח מקבילים מכשיר מורכב ומאיים ולחשוב שאין להם מספיק כוח לבצע תרגילי משקל גוף אך זה רחוק מהאמת. אין צורך להיות ספורטאי מצטיין כדי לעשות תרגילי משקל גוף ובמקרה הצורך ניתן להיעזר בגומיות התנגדות ולהפחית את משקל הגוף. עם הזמן, ניתן להשתמש ברצועות עם דרגת קושי נמוכה יותר ובסופו של דבר לבצע את התרגילים ללא רצועות התנגדות לחלוטין.

כמובן שבכל חדר כושר תוכלו ליהנות מיתרונות של מתח מקבילים. אכן חדר הכושר יכול להיות מקום נהדר, אבל קחו בחשבון שתצטרכו לחכות שאנשים אחרים יסיימו להשתמש בציוד, לעקוב אחר כללים, להתמודד עם נושא הנקיון וכו'. כשיש לכם מכשיר מתח מקבילים בבית, אתם רק צריכים לשים  מוזיקה אהובה ולהתחיל להתאמן בכל עת. 

יש לכם שאלות נוספות? מעוניינים להתייעץ? התקשרו עוד היום 050-870-7099  ונשמח לסייע לכם בבחירת מכשיר מתח מקבילים לביתכם.

 

← לפוסט הקודם פוסט הבא →