לחוויית גלישה אופטימלית באתר זה אנו ממליצים לגלוש דרך אחד הדפדפנים הבאים- Edge, Chrome, Safari, Firefox

העגלה שלך

יתרונות של משקולות קטלבלס לעומת משקולות אחרות

פורסם ע"י Daniel Zrihen בתאריך
יתרונות של משקולות קטלבלס לעומת משקולות אחרות

שימוש במשקולות קטלבלס באימוני כוח הולך ותופס תאוצה בקרב מתאמנים משני המינים. 

אולם, רבים עדיין אינם מודעים ליתרונות של מכשיר אימונים זה, ואינם מבינים עד כמה הימנעות משימוש בקטלבלס בתוכנית אימונים קבועה מונעת התקדמות. 
כדי להפיג את הערפל, אספנו כאן שורה של יתרונות שיש לקטלבל בהשוואה למשקולות. 

משקולות קטלבלס - יתרונות נבחרים:

משקל

המשקל של הקטלבלס מתרכז מתחת לידית, בעוד שבמשקולת המשקל נמצא בצידי הידית. היתרון העיקרי של הקטלבל כאן הוא שניתן להניף אותו באופן טבעי והמשקל עוקב אחר הקו הישיר של פרק כף היד. המשקולת לעומת זאת, מעמיסה יותר על פרק כף היד. 

מרכז הכובד

בניגוד למשקולות, קטלבלס מרחיקים את מרכז הכובד למרחק של 15-20 ס"מ מהיד, כך שהם פחות יציבים. כדי להחזיק קטלבל בזמן פעילות גופנית ולמנוע נפילתה, יש צורך במאמץ רב יותר. 

שיפור כוח אחיזה

הידית של קטלבלס עבה יותר מזו של משקולת. לכן תרגילי קטלבלס עוזרים לשפר את כוח האחיזה, שכמובן חשוב מאוד לא רק בלחיצת יד, אלא בתרגילים ובענפי ספורט רבים. 

הפעלת קבוצות שרירים רבות

תרגילי קטלבל אינם מערבים קבוצת שרירים ספציפית, אלא כל הגוף. לדוגמה, במהלך הנפות קטלבלס, מופעלים לא רק שרירי החזה והכתפיים, אלא גם כל שרירי הליבה, הרגליים והישבן.  

גיוון בתרגילים

קטלבלס מאפשרים לכלול בתוכנית אימונים תרגילים חדשים, שמפעילים קבוצות שרירים רבות. גיוון בתרגילים חשוב מאוד באימוני כוח, מכיוון שהגוף מסתגל לתרגילים ולמשקלים קבועים והתקדמות באימונים נעצרת. 

שילוב של אימוני כוח ואירובי

חלק מתרגילי קטלבלס, לא רק מערבים קבוצות שרירים רבות, אלא גם מעלים דופק ומעמיסים על מערכת הלב וכלי הדם ומהווים שילוב מצוין של אימוני כוח ואירובי. 

התקדמות מהירה יותר

אימון קטלבלס מסורתי מבוסס על תנועות גוף מלאות תוך שימוש בהמון שרירים בו-זמנית, כך שההתקדמות במשקל היא מהירה יותר. משקולות יד, לעומת זאת, מכוונות באופן מסורתי לפחות שרירים, ולכן יש צורך בהתקדמות הדרגתית יותר. 

כיף של אימון

תרגיל "ראש טוויסט" שהינו אבן היסוד של כל אימוני קטלבלס נעשה תוך כדי תנועה קצבית. התרגיל הדינמי הזה הופך את האימון לכיף אמיתי. 

חשוב להדגיש, כי במהלך אימון עם קטלבל יש לעקוב אחר כמה כללים: 

  1. יש להתאים את איזור האימונים לעבודה עם קטלבלס. יש להרחיק חפצים ולדאוג שהרצפה לא תהיה מחליקה. 
  2. להתאמן רק עם נעליים. 
  3. להקפיד על טכניקה נכונה במהלך ביצוע התרגילים ולזכור שתנועות לא נכונות עלולות להוביל לפציעה.

כמו שראינו, קטלבל מאפשר לבצע מגוון רחב של תרגילים, המאמנים קבוצות שרירים רבות ויכול לשמש כתוספת לכל אימון כוח או אימון אירובי. 

יש לכם שאלות נוספות? עדיין לא בטוחים איזה אביזר או מכשיר לאימון בתי לרכוש? תפנו אלינו להתייעצות ונשמח לעמוד לרשותכם – 050-8707099

 

← לפוסט הקודם פוסט הבא →