לחוויית גלישה אופטימלית באתר זה אנו ממליצים לגלוש דרך אחד הדפדפנים הבאים- Edge, Chrome, Safari, Firefox

העגלה שלך

משקולות רגליים: איך להשתמש בהן לאימון יעיל בפלג הגוף התחתון

פורסם ע"י Daniel Zrihen בתאריך
משקולות רגליים: איך להשתמש בהן לאימון יעיל בפלג הגוף התחתון

במוקדם או במאוחר, כל מי שעוסק באימוני ספורט מתמודד עם רגע, שבו האימונים מפסיקים להביא את התוצאות הרצויות. סביר להניח שזהו הרגע, שבו חייבים לשנות את הגישה לאימונים, לגוון ולהמשיך להשתפר. אחת הדרכים לאתגר את עצמכם ולעבור לרמה גבוהה יותר של אימון היא הוספת משקולות רגליים.

מדובר באביזר ספורט פשוט ביותר, שמאפשר למתאמן להוסיף לעצמו משקל נוסף ולבצע את אותן פעולות תוך מאמץ רב יותר. 

ישנן אפשרויות רבות למשקולות רגליים בהתאם לאימון, סוג הפעולה, המשקל והריפוד. המשקל בדרך כלל נע בין 0.5 ל-5 ק"ג. הבחירה במשקל הרצוי תלויה במטרות האימון. לעוסקים בכושר, אירובי או פיתוח גוף, העומס נבחר באופן אינדיבידואלי על בסיס כושר גופני ויכולת.

ההשפעות העיקריות של תרגילים עם משקולות רגליים:

  • חיזוק עבודת השרירים. זרימת דם טובה מספקת לשרירים טונוס מוגבר ומחזקת את דפנות כלי הדם. אימון על אזור מסוים בגוף מגביר את הביצועים ועוזר להיפטר ממסת השומן, כך ששרירי פלג הגוף התחתון ייראו בריאים ויפים יותר.
  • משקולות רגליים מאפשרות הגברת עצימות האימון. אותו תרגיל עם ובלי משקולות יהיה שונה משמעותית בהשפעתו על הגוף. אפילו להליכה רגילה עם משקולות רגליים תהיה השפעה ניכרת. 
  • הוספת משקולות רגליים תעניק עומס נוסף על השרירים (כולל אלו שבדרך כלל לא היו מעורבים באימונים), מה שיסייע בהכנסת רקמת השריר לטונוס, כמו גם לצמיחתה.
  • עבודה עם משקולות רגליים תאפשר לגעת במגוון רחב של קבוצות שרירים כגון: שרירי הירך, שרירי השוקיים ושרירי הגלוטאוס. בנוסף, כאשר אתם משתמשים במשקלים שונים, אתם יכולים לגוון ולבנות יותר מסת השריר.

איך אפשר להשתמש במשקולות רגליים באימון יעיל לפלג הגוף התחתון

למעשה, ניתן להשתמש במשקלות רגליים במהלך כל אימון, אך מומחים ממליצים להשתמש בהם עם סוגי הפעילות הגופנית הבאים:

  • הליכה - בתור התחלה, המשקל האופטימלי הוא 0.5-1 ק"ג, ואז ניתן להגדיל.
  • ריצה – מאחר ועצימות התרגילים עם משקולות רגליים היא גבוהה, חשוב מאוד להקפיד שהמשקולות יוצמדו לרגליים בצורה בטוחה ובנוחות מירבית על מנת למנוע פגיעה או שפשוף.
  • אירובי - על מנת לאתגר את הגוף ניתן לבצע את תוכנית האימונים האירוביים הרגילה עם משקולות רגליים.
  • עיצוב – ניתן להוסיף משקולות רגליים במהלך ביצוע תרגילים לעיצוב וחיטוב של הפלג הגוף התחתון.

בזכות מגוון הדרכים והזוויות השונות שבהן הרגליים שלנו יכולות להתכופף באופן טבעי, קיימות דרכים רבות לחטב את פלג הגוף התחתון. על מנת להעלות את האינטנסיביות, הכניסו משקולות רגליים לשגרת אימון שלכם. תרכשו משקולות רגליים באתר שלנו ותגבירו את האפקטיביות של פעילות הספורט שאתם מבצעים. זוהי דרך נפלאה לשדרג כל אימון ולהתקרב צעד אחד לעבר המטרות שהצבתם בפניכם. 



← לפוסט הקודם פוסט הבא →